کارگزاری بانک پاسارگاد

منشور مسوولیت اجتماعی کارگزاری

  • مسوولیت اجتماعی شرکتی (CSR (Corporate Social Responsibility موضوع حساس و توجه ‌برانگیزی در سال‌های اخیر بوده است. سازمان‌های سرآمد به عنوان سازمان‌هایی پاسخگو، برای شفاف‌سازی عملکردشان در برابر ذینفعان خود و ایفای تعهداتشان در حوزه مسوولیت اجتماعی، ارزش‌های خویش را ابراز می‌دارند و اطمینان حاصل می‌کنند که این تعهدات در سراسر سازمان جاری شوند. به این ترتیب، مسوولیت‌پذیری اجتماعی برای آنان مزایای دو جانبه‌ای خواهد داشت؛ به‌طوری که هم سازمان از رویکرد اخلاقی‌تر و منسجم‌تری نفع می‌برد و هم جامعه و طرف‌های ذینفع، نظر و برداشت بهتری از عملکرد و نقاط قوت سازمان خواهند داشت. از آنجا که مسوولیت اجتماعی، مجموعه وظایف و تعهداتی است که یک سازمان باید در جهت حفظ و مراقبت از آنها و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد و با توجه به اهمیت این حوزه تاثیرگذار بر کسب و کار سازمان، این شرکت نیز منشوری چند وجهی برای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود تدوین کرده است. بر این اساس، ارایه خدمات به مشتریان، تامین مالی شرکت‌ها، ارایه خدمات آموزشی رایگان و ارایه مشاوره به علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه هدف اصلی شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد است
  • لازم به ذکر است؛ توجه به ذینفعان کل شرکت، بررسی و درک نیازها و انتظارات آنها و همچنین پاسخگویی معقول و متناسب به این نیازها، یکی از منشورهای اصلی کارگزاری بانک پاسارگاد در حوزه ایفای مسوولیت اجتماعی است.
جلب رضایت ذینفعان
  • شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد در صنعت کارگزاری همواره در حال رقابت و تلاش برای خوش‌نامی است تا بتواند در این بازار افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفی و کمی داشته باشد. از آنجا که در حوزه بازار سرمایه، نیازهای متنوع و متفاوتی وجود دارد، این شرکت همواره در تلاش است تا رضایت مشتریان و سهامداران را جلب نموده و در توسعه کسب و کار و رشد اقتصادی پیشتاز باشد. چراکه ایفای مسوولیت‌های متنوع اجتماعی، رسالت و ماموریت این شرکت است. کارگزاری بانک پاسارگاد همچون بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر به انجام مسوولیت‌های اجتماعی، فردی و سازمانی خود در قبال رعایت قوانین و اصول متعارف اجتماعی متعهد است. مروری بر بیش از یک دهه فعالیت این شرکت مشخص می‌سازد که این سازمان همواره احترام به ملاحظات مختلف قانونی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را مورد توجه قرار داده و کوشیده است ضمن گسترش دایره ذینفعان خود، در مسیر تحقق درخواست‌های منطقی و متوازن عموم ذینفعان و مدیریت رضایت آنها حرکت کند.
  • این شرکت با باور به اهمیت رضایتمندی و خرسندی گروه‌های مختلف اجتماعی که شامل نمایندگان رسانه‌ها و فعالان اجتماعی، کارکنان و تأمین‌کنندگانِ سازمان در کنار مشتریان و سهامداران و مالکان آن است، ساختاری برای سنجش رضایت ذینفعان و تحلیل مناسب نقاط قوت و قابل بهبود در خود تدارک دیده است.