مسوولیت اجتماعی شرکتی (CSR (Corporate Social Responsibility موضوع حساس و توجه برانگیزی در سالهای اخیر بوده است. سازمانهای سرآمد به عنوان سازمانهایی پاسخگو، برای شفافسازی عملکردشان در برابر ذینفعان خود و ایفای تعهداتشان در حوزه مسوولیت اجتماعی، ارزشهای خویش را ابراز میدارند و اطمینان حاصل میکنند که این تعهدات در سراسر سازمان جاری شوند. به این ترتیب، مسوولیتپذیری اجتماعی برای آنان مزایای دو جانبهای خواهد داشت؛ بهطوری که هم سازمان از رویکرد اخلاقیتر و منسجمتری نفع میبرد و هم جامعه و طرفهای ذینفع، نظر و برداشت بهتری از عملکرد و نقاط قوت سازمان خواهند داشت. از آنجا که مسوولیت اجتماعی، مجموعه وظایف و تعهداتی است که یک سازمان باید در جهت حفظ و مراقبت از آنها و کمک به جامعهای که در آن فعالیت میکند، انجام دهد و با توجه به اهمیت این حوزه تاثیرگذار بر کسب و کار سازمان، این شرکت نیز منشوری چند وجهی برای ایفای مسوولیتهای اجتماعی خود تدوین کرده است. بر این اساس، ارایه خدمات به مشتریان، تامین مالی شرکتها، ارایه خدمات آموزشی رایگان و ارایه مشاوره به علاقهمندان سرمایهگذاری در بازار سرمایه هدف اصلی شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد است
لازم به ذکر است؛ توجه به ذینفعان کل شرکت، بررسی و درک نیازها و انتظارات آنها و همچنین پاسخگویی معقول و متناسب به این نیازها، یکی از منشورهای اصلی کارگزاری بانک پاسارگاد در حوزه ایفای مسوولیت اجتماعی است.
جلب رضایت ذینفعان
شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد در صنعت کارگزاری همواره در حال رقابت و تلاش برای خوشنامی است تا بتواند در این بازار افزایش بهرهوری و ارتقای کیفی و کمی داشته باشد. از آنجا که در حوزه بازار سرمایه، نیازهای متنوع و متفاوتی وجود دارد، این شرکت همواره در تلاش است تا رضایت مشتریان و سهامداران را جلب نموده و در توسعه کسب و کار و رشد اقتصادی پیشتاز باشد. چراکه ایفای مسوولیتهای متنوع اجتماعی، رسالت و ماموریت این شرکت است. کارگزاری بانک پاسارگاد همچون بسیاری از سازمانها و شرکتهای معتبر به انجام مسوولیتهای اجتماعی، فردی و سازمانی خود در قبال رعایت قوانین و اصول متعارف اجتماعی متعهد است. مروری بر بیش از یک دهه فعالیت این شرکت مشخص میسازد که این سازمان همواره احترام به ملاحظات مختلف قانونی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را مورد توجه قرار داده و کوشیده است ضمن گسترش دایره ذینفعان خود، در مسیر تحقق درخواستهای منطقی و متوازن عموم ذینفعان و مدیریت رضایت آنها حرکت کند.
این شرکت با باور به اهمیت رضایتمندی و خرسندی گروههای مختلف اجتماعی که شامل نمایندگان رسانهها و فعالان اجتماعی، کارکنان و تأمینکنندگانِ سازمان در کنار مشتریان و سهامداران و مالکان آن است، ساختاری برای سنجش رضایت ذینفعان و تحلیل مناسب نقاط قوت و قابل بهبود در خود تدارک دیده است.
شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد، بهعنوان یکی از زیرمجموعههای گروه مالی پاسارگاد از سال 1385 فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کرده است. این کارگزاری هماکنون با 11 شعبه معاملاتی در شهرهای تهران، اراک، قزوین، زنجان، تبریز، اصفهان، کیش، مشهد، بابلسر و 32 ایستگاه معاملاتی، پاسخگوی مشتریان خود است. شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد، در سال 1388 موفق به کسب رتبه الف در زمینه بورس اوراق بهادار و کالا شد و سالهای متمادی در رتبهبندی شرکتهای کارگزاری، بین 5 کارگزار برتر کشور قرار دارد.